سلام بر سروران گرامی که به موقع پاسخ میدن.
* در استفاده از سرویس:
/api/v2/crmobject/person/create
یکی از مقادیر ورودی چنین است:
"phoneContacts": [
{
"id": "",
"default": true,
"phoneType": "0",
"phoneNumber": "+989100000000",
"continuedNumber": null,
"extension": null
}
]
وقتی هنوز پرسون ساخته نشده، phoneContacts هم ساخته نشده و id مقداری ندارد. به صورت "" یا "0" هم خطا میده.
پس به جای id باید چی بدیم؟ آیا سرویس دیگری هست که در ابتدا باید phoneContacts ساخته بشه و بعد این سرویس کال بشه؟ (سرویس جداگانهای برای افزودن phoneContacts پیدا نکردم)
* موضوع دیگه:
موقع استفاده از این سرویس یکی از فیلدهای ورودی crmObjectTypeCode و parentCrmObjectId است.
ولی crmObjectType مورد نظر ما این است:
"crmObjectTypeIndexPreview": null,
"crmObjectTypeIndex": 24,
"crmObjectTypeName": null,
"crmObjectTypeId": "6c07a4c8-02fa-4af6-98ff-839951c1e220",
"crmObjectTypeCode": ""
پس ما مجبوریم در ورودی این طور اطلاعات بدیم:
"crmObjectTypeCode": "0",
"parentCrmObjectId": null,
که منجر به خطا میشه:
{
"code": 500,
"message": "Res.General.Error.ErrorType_CrmObjectTypeNotFound"
}
ورودی رو برای این دو متغیر باید چه مقادیری بدیم؟
* میخوام سرچ کنم ببینم یه شماره تلفن مربوط به کدوم مشتریه. از کدوم سرویس Rest API برای این کار میشه استفاده کرد؟
با سلام و احترام
در خصوص سوال اول id را به طور کامل پاک نمایید.
به طور کل در صورتیکه فیلدی نیاز به مقداردهی ندارد نیاز نیست با "null" یا صفر مقداردهی شود فقط کافیست یا کل ردیف فیلد حذف شود و یا داخل کوتیشن خالی گردد.
در خصوص سوال دوم فیلد crmObjectTypeCode فیلد الزامی است و باید با مقدار صحیح پر شود. همان طور که در خطا مشخص هست شما با صفر پر کردید که چنین کدی در crm شما تعریف نشده است. crmObjectTypeCode در واقع کد تعریف شده برای crmObjectType ها در شخصی سازی crm میباشد. در صورتیکه سوالی در خصوص آشنایی با crm دارید میتوانید از واحد موفقیت مشتری پیگیری نمایید.
parentCrmObjectId هم همان طور که از نامش پیداست و در داکیومنت ها موجوده در صورتیکه crmobject مورد نظر شما دارای پرنت میباشد میتوانید id آن را در این فیلد قرار دهید. در غیراین صورت یا پاک شود و یا داخل کوتیشن آن خالی گردد.
در استفاده از سرویس های rest هم میتوانید از مستندات وب سرویس های soap استفاده نمایید بسیار کمک کننده میباشد.
در خصوص سوال سوم هم میتوانید از/api/v2/crmobject/person/find استفاده نمایید.
{
"typeKey": "",
"queries": [
{
"logicalOperator": 0,
"field": "Tel",
"operator": 0,
"value": "+982149714",
"leafLogicalOperator": 0,
"leafNegate": true,
"leafs": [
]
}
],
"pageNumber": 1,
"pageSize": 150,
"showPreviews": true,
"showExtendedPreviews": true
}