آگاه‌سازی‌ها
پاک‌کردن همه

اتصال سیستم فروش به پیام گستر

4 ارسال ها
2 کاربران
0 Likes
231 نمایش‌
0
شروع کننده موضوع

با سلام و عرض خسته نباشید

 هر ماژول نرم افزار ما به عنوان یک محصول در CRM تعریف شده. می خواهم با پاس دادن کد مشتری به یک متد سرویس، ببینم چه ماژول های به آن مشتری فروخته شده. ;در حال حاضر از قسمت معاملات با فیلتر کردن دسته بندی محصولات این را مشاهده می کنم

برای یکچارچه کردن سیستم Licencing نرم افزار خودمان با CRM  می خواهم این اطلاعات را از سرویس شما دریافت کنم :

 

ورودی : کد مشتری

خروجی : معاملات انجام شده با آن مشتری ( کد محصول - نام محصول )

فیلتر : یکی از دسته بندی های محصولات (با مشخص کردن کد دسته بندی محصول)

مستند سرویس را مطلاعه کردم و متدی معادل این نیازمندی وجود ندارد.

1 - آیا امکان دارد همچین متدی را به سرویس اضافه کنید ؟

2 - اگر امکان توسعه سرویس را نداید، آیا امکان دارد که این اطلاعات را مستقیما از Database دریافت کنم؟

با تشکر

3 پاسخ
0

سرویس درخواستی در حال حاضر در وب‌سرویس‌های پیام گستر تعریف نشده است. درصورت تمایل می‌توانید درخواست تغییرات ارسال کنید که البته بنده این روش رو پیشنهاد نمی‌کنم.

راه‌حل پیشنهادی:

امکان افزودن محصول و بسته‌ی محصولی(چند ماژول در یک بسته) جهت ساده سازی روند کار پیشنهاد اولیه ما می‌باشد. با توجه به توضیحات فوق مشخص است که سیستم موجودی سی‌آرام به صورت انبارداری است.

در گام نخست هویت حقیقی یا حقوقی توسط یکی از کاربران سیستمی یا به کمک وب‌سرویس‌ها به سیستم افزوده می‌شود. با توجه به سیاست‌های هر شرکت می‌توان شروع یک معامله برای آن مشتری را با فرصت، پیش‌فاکتور، فاکتور و یا حواله ثبت نمود.

برای مثال، می‌توان در شروع یک رابطه از نوع فرصت تحت چرخه استفاده کرد. فرصت در کارتابل اولیه وارد چرخه می‌شود سپس در مرحله تایید می‌توان از روی آن فاکتور تحت چرخه صادر کرد و با تایید فاکتور حواله انبار به صورت اتماتیک ایجاد شود که موجودی در انبار شما مدیریت شود. 

بعد از تایید شدن فاکتور و ثبت حواله، فعالیت فراخوانی وب‌سرویس است و در شرکت شما لازم است شخص برنامه‌نویسی نرم‌افزار Production ایجاد نموده که در آن مشتریان و ماژول‌های خریداری شده را در خود ذخیره کند به همراه قابلیت افزایش و کاهش ماژولهای فروخته شده که در گام بعد جهت مدیریت ماژول‌های فروخته شده نیاز می‌باشد.

اکنون فروش ماژول‌ها در سیستم شما به صورت اتماتیک انجام می‌شود و با تایید نهایی در سیستم Production، هویت و تعداد ماژول‌های خریداری شده ثبت و یا بروزرسانی می‌گردد و اگر مشتری ماژول را عودت دهد می‌توان با روند ایجاد فاکتور برگشتی تحت چرخه و بعد از گذر از مرحله تایید نهایی وب سرویس Production فراخوانی شده و تعداد ماژول‌های فروخته شده به آن مشتری کسر گردد که در واقع عمل Sync انجام بپذیرد.

اکنون شما از طریق Production می‌توانید به مشتریان و ماژول‌های هر مشتری دسترسی پیدا کنید. اگر بخاطر داشته باشید گفتیم که "بسته‌ی محصولی" جهت ساده سازی روند کار پشنهاد ما می‌باشد و اکنون به دلیل آن می‌پردازیم.

مفروض است شرک برای بیشتر مشتریان تعداد محصول‌های ثابت دارد و مشریان همیشه این تعداد ماژول را به صورت پیشفرض دریافت می‌کنند. با استفاده از راه‌حل پیشنهادی ما دیگر لازم نیست در سیستم همیشه برای این مشتریان آن تعداد ماژول‌ها را در نوع فرصت(شروع معامله) تعریف کرد.

کافیست در مدیریت محصولات محصول جدید تعریف نمود که عنوان آن مشخصه‌ی تعداد ماژول‌های پایه است که هر مشتری می‌تواند آن را داشته باشد و اکنون کارکنان شرکت بجای تعریف تک تک ماژول‌ها فقط این محصول را به عنوان بسته محصولی وارد می‌کنند.

اکنون اگر نوع معامله شما با فرصت شروع شود با گذر از مرحله تایید نهایی فرصت می‌توان وب سرویس که توسط شما همچنین ایجاد شده است برای این مرحله، مقادیر فرصت را خواند و فاکتور فروش  را ایجاد نمود با این تفاوت که بعد از فراخوانی وب سرویس‌‌‌ بررسی می‌شود اگر بسته محصولی در ردیف‌های فاکتور یافت شده است ماژول‌های آن بسته از بسته استخراج شده و به عنوان ردیف محصول در فاکتور ثبت شوند و این عمل اتماتیک خواهد بود.

زمان تعریف بسته محصولی، همچنین لازم است کلید آن بسته و تعداد ماژول‌های آن در یک فایل ذخیره شده و زمان فراخوانی بتوان به ماژول‌های بسته دسترسی پیدا نمود. در ذیل نمونه فایل بسته محصولی به همراه محصول آورده شده است.

امیداورم این پست مفید واقع شود.

Omid Nasri 11 تیر 1398 11:21 ق.ظ

فایل راهنمایی بسته محصولی پیوست گردید.

0
شروع کننده موضوع

ممنون از پاسخ شما.

متاسفانه توضیحاتی که دادین مشکل ما را برطرف نمی کند چون در حال حاضر، روال 

تعvیف محصول و فاکتور و فرصت به همین صورت که توضیح دادین انجام می شود.

ما نیاز داریم که اطلاعات محصولات فروخته شده به یک مشتری  خاص ( که در قسمت معاملات دیده می شود ) 

را از طریق وب سرویس دریافت کنیم و در نرم افزار دیگری از آن استفاده کنیم. 

در ضمن اگر از طریق سرویس این کار امکان پذیر نیست، می توانیم از طریق ارتباط مستقیم با دیتابیس این کار انجام دهیم 

فقط نیاز به password  داریم و اینکه این اطلاعات در کدام جداول ذخیره می شوند؟

 

با تشکر

0

امکان دریافت اطلاعات از طریق بانک اطلاعاتی ممکن است زمانی که بتوانید گذرواژه را از واحد پشتیبانی دریافت کنید و برای این کار با شماره گیری 49714 اقدام کنید. درخواست تغییرات روش دیگری است که می‌توانید از واحد پشتیبانی بخواهید این سرویس را به لیست سرویس‌های موجود اضافه کنند که البته درصد تایید آن 100 درصد نیست و شامل زمان می‌شود تا به لیست وب‌سرویس‌ها اضافه شده و در آپدیت برای مشتریان ارسال گردد.

این نوشته در 5 سال قبل 2 بار توسط Omid Nasri اصلاح شد
اشتراک:
پیمایش به بالا