با سلام
من اطلاعات خریدارانم رو از طریق وب سایت فروش آنلاینم دریافت میکنم و میخواهم اونها رو به CRM انتقال دهم ( چه خرید انجام دهند و چه خرید انجام ندهند )
باید از چه سرویسی استفاده کنم ؟ person و یا Save Customer ؟
فرق بین Person , Customer در چیست ؟
سپاس
سرویس Customer منسوخ شده است و لطفاً از این سرویس استفاده نکنید. سرویس IPerson جهت ذخیره هویت حقیقی است و در صورت نیاز جهت ذخیره هویت حقوقی از سرویس IOrganization استفاده شود.
همانگونه که اشاره شد جهت ذخیره هویت از سرویس IPerson یا IOrganization استفاده کنید. در نظر داشته باشید در صورت انتقال سوابق هویت باید از سایر سرویسهای موجود استفاده کنید برای مثال: IInvoice, IForm یا ...
سپاس.
1-آیا بعد از ثبت هویت توسط IPerson یا IOrganization بازهم باید کاری انجام دهم تا هویت تبدیل به مشتری شود؟
2-به محض ثبت هویت با IPerson یا IOrganization میتونم برای ثبت فاکتور از GUID هویت استفاده کنم ؟
3 - بروزرسانی اطلاعات هویت از طریق چه سرویسی امکانپذیر هست ؟
پاسخ:
- برای تبدیل هویت حقیقی یا حقوقی به مشتری کافیست در هر دو سرویس پراپرتی CustomerNo و CustomerDate را مقدار دهی کنید.
- بله. به کمک CrmId میتوانید با مقدار دهی فیلد IdentityId در سرویس فاکتور، آن موجودیت را به هویت مرتبط متصل کنید.
- جهت ویرایش موجودیتها از طریق وب سرویس کافیست پراپرتی CrmId را برابر همان کلیدی قرار دهید که زمان ذخیره به شما داده است.
ممنون.
3- یعنی من در هر موجودیتی که میخواهم ویرایش کنم ابتدا از طریق جستجو به مقدار بازگشتی CrmID برسم و سپس از شناسه بازگشتی CrmId در سرویس ثبت استفاده کنم؟
برای مثال مقدار CrmID رو برای بروزرسانی Iperson در چه پراپرتی ورودی بزنم ؟
شما نخست موجودیت را از طریق توابع جستجو پیدا کنید سپس مقادیر پراپرتی آن موجودیت را تغییر دهید و همان موجودیت را برای متد ذخیره ارسال کنید. چون مقدار پراپرتی CrmId موجودیت وجود دارد ویرایش انجام میشود.
زمان فراخوانی توابع جستجو، اگر موجودیت یافت شود مقدار CrmId آن موجودیت خالی نخواهد بود.